Monday, August 11, 2008

Nå også på engelsk - now in english too - a lot of giveaways these days

Jeg fikk kommentar fra en blogger som ikke kunne lese norsk at hun var lei seg fordi hun ikke kunne forstå hva jeg skrev, da må jeg jo ta hintet og skrive litt på engelsk. Har ikke lyst til å skrive bare engelsk, så jeg fortsetter på norsk, men med et kort sammendrag på engelsk til sist i hvert innlegg.

Ikke så mye gjort siden sist, men har nesten solgt en veske jeg sydde tidligere i år. En kollega falt for den, så jeg tror nok hun kommer til å kjøpe den. Vesken er sydd etter mønster av AnnAKa sin "Byveska", men uten snorlukkingen, for den likte jeg ikke. Tror jeg skal sy meg en ny hvis min kollega kjøper veska, for jeg liker den godt. Har nok stoffer igjen tror jeg. (Sysøstre; jeg vil ikke ha noen "ekle" kommentarer om stofflageret mitt her,...hehe)

Begge tenåringene kom hjem i går, og min datter har allerede reist igjen. Hun skal være i Oslo noen dager med en venninne, med spabehandlinger og shopping. Siste uka førskolen starter igjen skal nytes til siste sekund...... Jeg er ikke misunnelig, neida, bare litt kanskje, lol.

Vi hadde data-havari på jobben i dag, serveren vår ville ikke mer. Du verden så hjelpeløse vi blir når dataen ikke virker! Måtte ta en tur på Narvesenkiosken for å handle litt "trøst" til oss, og gjett hva fant..... Jo, et par blader med noen spennende vesker og mye mer. Hadde dårlig tid, så jeg bare kjøpte dem.... Vanligvis må jeg bla litt først for å se om jeg skal bruke pengene mine på et blad eller ikke. Har kikket i dem nå og angre ikke på kjøpet. Sjokoladen jeg kjøpte til mine kolleger og meg smakte god også, hihi.




Det er mange ulike blogg-jubileum for tiden og derfor også mange giveaways, her er noen jeg har funnet:

Marit nærmer seg sin 100. post og har derfor tenkt å gi bort dette.

Lise har også laget sin 100. post, og har en giveaway. Spennende hva hun vil gi bort....

Candace at Wraggedypatches har også laget sin 100. post. Også her må vi vente se hva som kommer.....

Håper vi "sees" snart igjen.

In english:

I had a comment from someone who don`t read norwegian, so I decided to write something in english in every post, hoping I have a few foreigne readers who will appreciate it. Not much done since last time, but I nearly sold this bag to one of my colleges.

My teenagers are back home, but my daughter has left again, heading for some days in Oslo with a friend. Shopping and some spa treatments is planned this last week before it`s back to school. I wish it was me..... but I have to go to work.

I found two magazines at Narvesen today. Lots of bags in one of them, I think I have to try to make some of them later.

There is several giveaways around, I have seen these today; Marit, Lise and Candace, all of them celebrating their 100th post. Hope to "see" you soon.

3 comments:

Chookyblue...... said...

I am pleased you write in english ........some of the other blogs that write in both just have the same thing written but in both languages..........appreciate your kindness for this..........I can only speak and write English.........

Ulla said...

Hi Laila, thank you for visiting my blog. Your quilts look beautiful, and it is good that you write in English as well. There are so many readers all over the world who appreciate it. With my school Swedish knowledge I can understand some of the Norwegian text but not everything.
I like both magazines you showed here, and I always have a soft spot for bags!

Candace said...

Thank you for writing in English so that I can enjoy your blog even more. I would still enjoy the beautiful pictures and excellent work.