Wednesday, September 24, 2008

Møte i syklubben sysøstrene / Meeting the sewing sisters

Beklager, i det siste har det vært få blogg-innlegg fra meg. Har hatt det travelt både på jobb og privat. Lite tid til håndarbeid gir lite å fortelle om og få bilder å legge ut på bloggen. Håper å komme sterkere tilbake snart.

Sorry, over a week since last time. A lot to do at work as well as at home is why I haven`t been bloging. Hopefully it will soon be more time for the things I want to do, and not only those I have to do...

Sist helg var planen å få sydd litt, men først måte jeg ta et "skippertak" i og utenfor huset. Ting tar gjerne lengre tid enn jeg tror, så plutselig var det søndag ettermiddag uten at jeg hadde sydd et eneste sting. Huset ble imidlertid bra, både ryddig og rent. Da føles det ganske greit å starte en ny uke, selv om det ikke ble noe sying.

In the week-end I had planed to do some sewing, but had to do some housekeeping first. And some gardening too. It took more time than planed. The result is a clean and tidy house, but no sewing done.

Mandag hadde vi møte i syklubben, hjemme hos sysøster Hege. Fulltallig denne gangen. Som vanlig mye latter og moro når vi møtes. Det er ikke hver gang jeg har lyst til å holde på med noe, men jeg hadde nesten abstinenser etter helgen, så da fikk jeg gjort dette:

On monday I went to Hege`s, meeting "the sewing sisters". As usual a lot of laughter and fun. Some times I don`t feel like doing anything at our meetings, but this time I war happy to be doing some stitching. This is what I made during the evening:


Gratismønster fra Northern Quilts
Var gjort klar før jeg gikk hjemmefra, men alt stitchery som er gjort, ble gjort i løpet av kvelden, innimellom latterbrølene.

A free patterns from Northern Quilts. I prepared it before I left home, but the stitchery was done at the meeting.
I går kveld fikk Gråpus prøve min datters solbriller, ble han ikke fin,....hehe.

Last night one of my cats, Gråpus, was lucky enough to try my daughters sunglasses......hihi.




Tonight I have finished some baby socks, but have to take some fotos before you can have look. I`ll post some pictures whitin a few days.

Happy stitching.

2 comments:

Unknown said...

Det där julbroderiet borde alla ha hemma, tänkvärt! Och snyggt!
Cool katt!

Anonymous said...

What does the words mean on your stitching,

Thankyou for stopping by my other new blog, I have had a busy week like you, I hope to spend the rest of today sewing,
Take care