Wednesday, September 17, 2008

Jeg har fått post / I`ve got mail

Jeg må begynne med å unnskylde bildekvaliteten, dagens bilder er tatt uten blits, og jeg var visst ikke helt stødig på hånden... Tok noen bilder med blits, men det ble så mye gjenskinn at det var vanskelig å se hva jeg hadde tatt bilde av.
First I have to say sorry for the blurry pictures, they are taken whitout the flash. I first took some using the flash, but they were fare too shiny. Wasn`t able to see what was in the pictures.

I dag fant jeg denne i posten når jeg kom hjem fra jobb, spennende......
Today i found this in my mailbox when I came from work.



En liten titt inn i konvolutten.....
Inside the envelope....


var dette som jeg vant hos Sonya (Giggle Buttons) for en liten stund siden. Tusen, tusen takk til Sonya!
I found this:
Sonya at Giggle Buttons had a giveaway a little while ago and I won. Thank you very much Sonya! This is a lovely little project, I love those beautiful buttons.

Jeg har planer om et lite veggbilde i gangen for å ønske velkommen til mitt hus. Men det må nok vente til romjulen eller etter nyttår for jeg har mange planer om julegaver og ikke minst det jeg skal lage til "sysøstrenes julesalg" i hobbybua hos Mette. Og dessuten min PIF-gave til Sonia, hvis jeg rekker før jul. Dette skal jeg nemlig lage til meg selv, kan ikke gi bort disse fine knappene.... hehe.

I wrote a mail to Sonya to say thank you, and I told her I think I will make a little wallhanging for my hall to welcome my guests. But as I also told Sonya it will have to wait untill christmas, or even next year because I have a lot of plans for christmas presents and work to do before "the sewing sisters christmas sale". And also a PIF gift for Sonia if I can manage before christmas

Jeg fikk noe i posten i går også:
I got something interesting in my mailbox yesterday too:

Quiltemagasinet, denne gangen med mange fine advent- og jule-prosjekter, se bilder nedenfor.
Quiltemagasinet, a norvegian magazine, this time whit a lot of advent and christmas projects (the link is to a page in norvegian language only). Take a look at the pictures to see some of them, the ones I like best i think. I know someone who is hopefully going to move into their new house before christmas, and I will try to make one of these projects as a little gift for them and the new house.





Har ikke sydd særlig siden sist, men har strikket flere slike babytøfler i ulike farger (bildet er lånt herfra) mens vi var på besøk hos mine foreldre i helgen. (Bilder kommer når jeg har festet tråder og montert dem.) Vi koste oss med å være sammen, uten å gjøre noe spesielt annet enn vanlig familieting, snakke og spise og snakke enda mer...

Not done any sewing lately, but some knitting during the weekend (picture borrowed here). I will show you some pictures later when they are finished. Just enjoyed beeing together with my parents whitout doing anything special. The usual family doings; talking, talking, eating good food, more talking....you know.




No comments: