Sunday, October 26, 2008

En liten oppdatering / A little update

Bare et kort innlegg for å fortelle litt om hva som skjer i min verden, dessverre ingen bilder i dag.

Just a few words telling what`s going on in my world these days. Sorry no pictures.

Mandag hadde jeg syklubben (Sysøstrene) på besøk. Jeg liker godt å lage mat og bake, særlig hvis noen andre kan rydde og vaske opp etterpå, hihi. Syklubb er en anleding til å leke og kose seg litt på kjøkkenet. Fortet meg hjem fra jobb for å bake rundstykker til grønsaksuppa. Mens deigen hevet bakte jeg en krydderkake, en stooor en i langpanna, har helt dilla på krydderkake for tiden. Nam, nam er bare så godt. Suppa laget jeg lettvint med en pose frossen suppe- og lapskausblanding, 2 liter vann og 4 store teskjeer suppebuljong. Til dessert hadde vi eplepai/smuldrepai med vanilje-is til. Ellers koste vi oss med håndarbeid, mest strikking denne kvelden, skravling om dette og hint og mye latter.

On monday the Sewing Sisters came to visit. I like both cooking and baking, - liked it a lot more if I didn`t have to tidy and clean afterwards, hihi. Used the visit as an excuse to have some fun in the kitchen. I rushed home from work to make rolls, vegetable soup, apple pie and a cake. We enjoyed our meeting, a lot of talking and laughter.

I går kom mine foreldre på besøk og de hadde med et tilhenger-lass med ved. Trenger et eller to slike lass til for å klare meg gjennom vinteren tenker jeg. Jeg er så heldig å få ved hjemme fra gården jeg vokste opp på. Må stille opp og kløyve den selv vanligvis, men i år har jeg ikke gjort det. Min sønn har gjort noe og min mor resten. Av forskjellige grunner ble det ikke mange turene hjem i sommer. Regner med å ta det igjen neste år. Far hjalp meg også med å beskjære "tuntreet" mitt (en slags leddved tror jeg, den sto her når jeg kjøpte huset så jeg vet ikke egentlig hva den heter). Busken hadde vokst seg altfor stor og trengte å "tynnes" litt i tillegg til at den var i veien for ved-transporten.

Yesterday my parents came to visit, and they brought loads of firewood. Need some more to make it through the winter but they will bring some more later. I`m lucky to get it for free from the farm where my parents and my brother live. My father also helped me cutting one of the bushes in my garden.

Har endelig begynt å sy sammen lilla lapper til løpere, dere må vente litt til på bilder, vil gjerne gjøre litt mer før jeg viser det fram. Har oppdaget at jeg må besøke Sy-sammen for å kjøpe mer vatt. Har bare nok til 2 løpere ser det ut til. Til løpere bruker jeg Vliseline H 630, den er tynn og lett og siden den dampes på sitter den godt fast. Bruker spraylim (505 fra ODIF). Pleide å kjøpe den fra SGS, men jeg vet ikke hvor jeg skal handle når lageret blir tomt ettersom de har gått sammen med Lekolar og ikke lenger selger til privatpersoner. Ja det er bare å innrømme, jeg har hamstret, så jeg har noen bokser igjen ennå. Vet noen av dere om et sted som selger denne eller en annen type spraylim?

Have started making the purple table runners I told about in my last post, but no pictures yet. Want to do some more before I show it to you all. I have to visit my locale quilt shop Sy-sammen to buy some more batting before I`m able to finish all the table runners.

Både Helen fra Hugs and Kisses og Gail Pan har fantastiske giveaways i disse dager. Stikk innom dem og se om du kan vinne.

Two fab giveaways is going on; Helen at Hugs & Kisses is having a pattern giveaway, 5 new patterns and she`s giveing one of each. I sure hope to be a lucky winner. Gail Pan is having a giveaway too, one lucky winner gets a lovely stitchery pattern.

Ikke helt kort dette innlegget likevel...... / Not only a few words it seems..., hihi


No comments: