Sunday, October 19, 2008

Lilla løpere under arbeid / Purple table runners to be

Advent nærmer seg fort, det betyr at snart er det tid for sysøstrenes førjulssalg. Jeg skal lage noen adventløpere til dette salget. Jeg har ikke fått gjort så mye som planlagt, men har kuttet til flere løpere, så nå er det bare å se hvor mange jeg rekker (skal lage noen annet også, men det vil jeg ikke si noe mer om nå....). For meg som er glad i lilla er dette arbeid jeg koser meg ekstra med. Noen av stoffene er så vakre at det nesten gjør vondt å kutte dem opp.

In about a month it is advent and time for the Sewing Sisters` Christmas Sale. I will make some purple table runners for the sale. I`m a bit behind schedule but have been cutting my purple fabrics. Hope to make five, but have plans for something else too. Don`t telling you about it yet, you have to come back to find out,..... hihi. I love puple, kind of a purple girl I think, so you probably guess how much I love working with my puple fabrics. But it`s hard to cut some of them into pieces because they are so beautiful.

Løperne vil bli som denne (nedenfor), noen lyse med mørkere ruter og hjerter og noen mørke med lyse ruter og hjerter. Har ikke helt bestemt om denne skal på mitt stuebord eller om den også skal selges. Den mangler bare renskjæring og lukkekant.

The table runners will be like this one (below); some in light purple with darker hearts and some of them dark with light purple hearts. Haven`t decided yet if I`ll keep this one or sell it when it`s finished.

Jeg begynte å renskjære lilla stoffer sist helg, men rakk ikke så mye før vi reiste for å besøke mine foreldre. Tok med et par små stitchery-er og strikketøy. Foreløpig ikke noe bilde av stitchery-ene, men jeg begynte på et til av dette. Gjorde ferdig den røde og stikket en hvit og en blå vaskefille, også til Sysøstrenes julesalg.

Started cutting the purple fabrics last friday, but had to take a break while we had promised to visit my parents. Didn`t bring any quilting, but a couple of stitcheries and some knitting. This is what I finished during the weekend, also for the Christmas sale. I also started another one like this.

Idag vil jeg vise dere et bilde av min sønn. Han har kjøpt seg en ny kontorstol til rommet og måtte teste den ut med å se en film på laptopen. Kunne ikke dy meg for å snike meg innpå med kameraet.... Han satt i totalt mørke, men blitsen lyste opp hele rommet. Hvis noen synes fargevalget er litt sært så er jeg enig, men han ville ha det slik. Nå vil han egentlig male rommet helt svart, men det sier jeg nei til!

A pic of my son to end this post. He bought himself a new chair for his room and wanted to sit in it watching a movie at his laptop. Could not resist taking a picture. He was actually sitting in a totaly dark room, but you wouldn`t guess because of the flash lightened the room. I have to tell you the colours is his choice..... Now he wants to paint the room all black, but I say NO WAY!

Bildet nedenfor er fra søndag for to uker siden, tidlige forberedelser til lilla løpere. Jeg måtte stryke alle de lilla stoffene siden de hadde vært mer eller mindre pent sammenbrettet. Noen var ikke engang strøket, bare vasket. Siden været var så strålende tok jeg jobben med ut på verandaen og plasserte meg slik at jeg sto i solen. (Men med hodet i skyggen slik at jeg kunne se hva jeg gjorde...)

I started preparing the purple fabrics already two weeks ago. Had to iron all of them before cutting. The weather was wonderful so I did the job outside in the sun.

Jeg satt foran ovnene for å varme meg en kveld, men måtte forlate stolen en liten stund. Da jeg kom tilbake var plassen kapret av en frossen katt. Hun lå av en eller annen grunn helt på siden av stolsetet, med halen under seg og haletippen stikkende ut bak ryggen (kan sees så vidt på bildet).

This is Tricoline, who stole my chair in front of the fireplace the other night.

I morgen kommer sysøstrene hit, jeg gleder meg. Kanskje tar jeg noen bilder som dere kan se senere....
Tomorrow the sewing sister is coming over, it will be fun as usual. May be I will take some pictures for you to see......

Ha en fin og produktiv uke!
Have a nice week!

2 comments:

Oddbjørg said...

Hei!
Tusen takk for hilsen på dagen min!
Hvordan går det med løperne? Jeg syr også i lilla for tida; det er jo ikke lenge til advent.
Er det patentstrikking du har brukt på vaskefillene? Jeg har strikket noen enkle oppvask-kluter,og de er veldig gode å bruke. Blir nok strikket flere etter hvert.
Ha ei fin uke!

frøken ij said...

Så koslig at du la igjen et lite spor i bloggen mine :) flott løper du holder på med, både den røde og hvite, og den lilla. Ikke for mye krimskrams - som jeg skulle gjort det selv ;) bare at jeg ikke helt har taket på det, så jeg bare tenker på at jeg skal sy meg slike løpere..

ha en flott torsdag - og siden det snart er helg, håper den blir flott også :)