Sunday, November 9, 2008

Tvilsomt jaktresultat / Kind of hunting

Blogginnlegg om andre ting enn lapper og quilting; vil du ikke lese om kattene mine og annet fra hverdagslivet så hopp bare videre til neste blogg. Kommer mer utfyllende innlegg fra møtet med sysøstrene senere i dag (=i kveld). Dagen vil bli fylt med hyggelig familebesøk i anledning min bursdag.

This post won`t say a word about sewing or quilting. Will be telling more about the meeting with the sewing sisters in another post later today, in the eventing probably. If you are not interested in my cats you better move along to another blog right away.

Hvorfor jakt-tema i innleggets tittel?
Jo, mine to katter, Gråpus og Tricoline fikk det plutselig veldig travelt i går formiddag. Jeg satt i sofaene med ryggen mot vinduet og plutselig hadde jeg to katter "rundt ørene". Skjønte at de så noe utenfor, så jeg måtte først se hva det var. På kanten av markisen utenfor vinduet satt det småfugler, sikkert på jakt etter insekter til formiddagsmat. Det kom snø kvelden før, så det var sikkert vanskelig å finne mat. Etterhvert som fuglene flyttet seg fra den ene siden av markisa til den andre virret kattehodene med, det var et morsomt syn som bare måtte fotograferes. Synes jeg klarte å fange den intense interessen for fuglene ganske bra med dette bildet.


Why is hunting mentioned in the title?
Take alook at the picture above; yesterday my two furry friends Gråpus (Grå= grey) and Tricoline saw some birds looking for insects right outside the window. As the birds moved from one side of the window to the other the cats turned their heads. Kind of funny to watch this "window hunting". I had to take some pics, and I think I did catch their big interest in the birds with this one.

Have a nice day, and please come back later.

No comments: