Tuesday, December 2, 2008

Møte i syklubben og en liten handletur/meeting the sewing sisters, and some shopping

Symøte hos Hege i kveld, men også første tirsdag i måneden og Sy-sammen holdt åpent fra kl 18-22. Jeg trengte vatt til et par adventskalendere som skal i julebua, men bare Inger hadde lyst på en handletur i kveld så vi dro avgårde før symøtet. Trolig ny rekord i rask handling selv om jeg brukte god tid på å diskutere valg av vatt med butikk-innehaver Karin. Under 25 minutter og begge fikk handlet litt og skravlet med Karin om litt av hvert... Dessverre ingen bilder av det vi handlet.

Meeting with the sewing sisters at Hege`s place this evening. But first I had to go to Sy-sammen for some shopping. Only Igner wanted to join me, we hurried out at 6 pm when Karin opened her shop. I had to buy some batting fro two advent calendars I`m making. And Inger got her self some new fabrics, sorry no pictures, my camera stayed at home.

Hos Hege var det mye underholdning av dyrene, både katt og hund(er). Strikkepinner og garn er ikke trygge når Solan Katt er på ferde! Una Hund prøvde å oppdra "bøllekatten", men med lite hell. Dessuten var det bedre å presse seg til en plass i sofaen sammen med Mette og snorke, ja nettopp snorke, høyt og tydelig.

Hege`s cat and one of her dogs was in charge of the entertainment. Our knittings were not save when "the bully cat" went "hunting". Una, the dog tried to make him behave but I`m sure you all know "a cat can do whatever he wants to". So Una gave it up and put herself on the sofa together with Mette and fell asleep.

I morgen etter jobb skal jeg fullføre gaven til min partner i Janets Chistmas Spirit Swap så jeg kan sende den på torsdag. Bilde nedenfor viser selvsagt ikke gaven jeg skal sende, men er mitt første forsøk på papirsøm. Det var gøy og jeg har lyst til å gjøre det igjen.....en gang....
Mine foreldre fikk det som julegave for to år siden og mor lar den henge fremme til lant utpå våren før hun rydder den bort til neste jul. Så nå kommer den snart frem igjen tenker jeg.

Tomorrow I will finish the gift for my swap partner in Janets Christmas Spirit Swap, ready to go fare away. The picture below is not what I will be sending. Thought I might show it to you when I don`t have any other pictures today. I made this as a christmas present for my parents two years ago. My first paper piecing project. It was fun and i have planned to do some more paper piecing some day......



Håper vi sees i morgen også.
Hope to se you again tomorrow


No comments: