Thursday, January 1, 2009

Godt nyttår! / Happy New year!

De beste ønsker for et herlig kreativt nytt år til dere alle!

My best wishes for a greate and creative new year to all of you!

Det står til liv her, men jeg har vært bortreist i første del av jula, og jobbet noen hektiske dager etterpå, derfor har jeg ikke hatt anledning og/eller overskudd til å skrive noe her. I dag har vært første hele dag hjemme siden før jul, det var herlig. Har egentlig ikke brukt dagen til noe, bare slappet av og prøvd å lese noen blogger, jeg er langt på etterskudd, selv om jeg fikk kikket innom noen av dere i julen.

I`m still alive and going strong, but have been away for some days, and when I came back I had to work. A lot to do and not to many of us at work. For some days I were not able to post and the last days I have too busy at work and too tired when I came home. Today is the first whole day at home in nearly two weeks. Have not been doing much to write about; just relaxing and trying to read some of your blogs. I`m way behind and will have to use some time reading all your lovely blogposts.

Jeg reiste til mine foreldre på julaften, ungdommene hadde reist i forveien og var der allerede. Vi ble der til søndag, men reiste derfra midt på dagen siden vi visste at vi ville komme hjem til et nokså kaldt hus. Det var -10 grader C ute da vi kom hjem og selv om det sto på litt strøm så var det ikke så veldig varmt inne. Men med full fyr i vedovnen og full effekt på alle oljeradiatorene så ble det godt og varmt i løpet av kvelden. Min varmblodige sønn syntes til slutt det ble så varmt at han måtte lufte litt på rommet sitt!!

On christmas eve I went to my parents, my kids were already there. We stayed untill sunday, but left in the middle of the day. We knew the house would have to be cold when we came home and wanted to get an agreeable temparature befor bedtime. Before bedtime my son even opened the window in his bedroom because it was too hot!

Det var riktig koselig å tilbringe noen dager hjemme, det var lenge siden vi har vært der lenger enn en vanlig helg. Her er et bilde av mine barn og min mor, vi brukte noe av tiden sammen til å spille brettspill, her spiller vi Monopol (Disney sin utgave av spillet).

It was nice staying with my parents for some days. It`s a long time since we had the opportunity to stay for more than a weekend. Here is a picture of my kids and my mother. We had fun playing different games; here it is Monopoly (Disney version) we are playing.

Jeg vil også vise dere noen av julegavene jeg fikk, først det jeg fikk av min datter. Pakken var liten, kompakt og litt tung (i forhold til størrelsen), og jeg ante ikke hva det kunne være. Hun kjenner meg godt og hadde funnet den perfekte gaven; tre stoffer med kattemotiver. Nå grubler jeg på hva jeg skal lage av disse. Det må bli noe til meg selv, som jeg kan ha glede av lenge. Beste ideen forløpig er å lage et par putetrekk og legge putene i sofaen. Tror jeg må bruke ett om gangen så vi ikke sliter dem ut så fort. Men har ikke bestemt meg, kanskje kommer jeg på en bedre idé.......

I want to show you some of the gifts I received; first these fabrics from my daughter. She knows me well and bought me the purfect gift; fabrics with cat motives. Not sure what to make yet, but at the moment I`m thinking of making a couple of pillowcases.


Min sønn hadde også funnet en gave som gledet mitt morshjerte; et lys med en nydelig tekst, en virkelig hyllest til mamma. Beklager uklart bilde.

My son gave me this candle light with a lovely text, a real "lovesong" for mom. (sorry about the blurry picture).

Teksten er slik:

Mamma
Du er der når jeg behøver deg, og du
glemmer helt dine egne bekymringer.
Du er min støtte og klippe. Med deg føler
jeg meg trygg. Kanskje burde jeg fortelle
deg oftere hvor mye du betyr for meg.
Du er den jeg setter størst pris på, mer og
mer for hver eneste dag. Du er det viktigste
lyset i mitt liv!

I`ve tried to translate the text:

Mom
You are there when I need you, and you
totaly forget your own worries.
You are my support and my rock. Being with you
make me feel safe. I should tell you more often
how much you mean to me.
You are the one I appreciate the most,
more and more every day. You are the
most important light of my life!

Mine foreldre kjøpte en stor og dyr gave til meg, som ikke lå under treet. Jeg forventet derfor ikke noen pakke fra dem, dette var en stor overraskelse. Min mor broderte i høst denne juletrematten og ga den til en utlodning/basar. Hun kjøpte lodd, blant annet i mitt navn og når denne ble trukket ut på mitt navn bestemte hun seg for at jeg skulle få den som julegave. Jeg ble så glad, siden den jeg har fra før er en kjøpt påtrykt jute-matte. Jeg liker denne mye bedre, dessuten så betyr det selvsagt mye at min mor har laget den.

My parents bought me a big and expencive gift which was not under the tree. I didn`t expect any package from them under the tree, this was a big surprise. Some months ago my mother made this tree skirt and gave it way to a lottery. She won it herself and decided to give it to me since she already have one. I was so happy to get it. I love it because I think it`s beautiful and of course because my mom made it.


Jeg fikk ikke hentet posten min på julaften, men når jeg kom hjem så jeg en beskjed om at jeg hadde en pakke og hente, det var pakken fra min swap-partner Odette i Chile. Dessverre jobbet jeg i hele postens åpningstid både mandag og tirsdag, så først i går fikk jeg hentet pakken. Jeg greide å ta det så rolig med utpakkingen at jeg fikk tatt bilder, men dere må vente til neste gang, de ligger fortsatt i kameraet mitt.

When we came home i found a note from the post office that there was a package for me from Odette in Chile. She was my swap partner in Janets Christmas Spirit Swap. Unfortunately I worked during opening hours on monday an tuesday, but yesterday I finally managed to pick it up after work. I`ve some pictures to show you, but they are still in my camera, you will have to come back later so see what Odette made for me. But I can assure you there are some lovely things. Thanks a lot Odette.

Jeg skal komme tilbake med et innlegg kanskje allerede i morgen, så titt innom hvis du er nysgjerrig på hva som var i pakken. Jeg ble ihvertfall veldig glad for de flotte tingene Odette hadde laget til meg. Tusen, tusen takk Odette.

2 comments:

Lurline said...

Lovely to read about your happy Christmas with you dear Mum and your family - Happy New Year!
Hugs - Lurline♥

Odette said...

Hola Laila, me alegro mucho que mi envio halla llegado bien y que te agradara lo que envie, con mucho cariño para ti, tambien he visitado tu blog muchas veces y he usado el Google traductor.
Por supusto que me encantaria seguir en contacto, pronto escribire a t correo(mail).
Un abrazo muy grande... y FELIZ AÑO NUEVO!!!!!!...
Saludos desde Chile
Odette