Monday, June 1, 2009

Travel helg / Busy week-end

Etter en nokså travel uke på jobben ble det en travel helg også. Men heldigvis en litt annen travelhet. Jeg startet tidlig lørdag morgen med å spyle bort spindelvev og insektrester fra vegger og vinduer og hagemøbler på terassen. Jeg vasket vinduene og spylte terassegulvet også, og hentet fram noen plaststoler. Når alt var rent og tørt måtte jeg ta et par bilder for å ha "bevis". Slik så det ut (med et par linselus som liker å like i utemøblene):

After a rather busy week at work it became a busy weekend too. We`ve had a warm summer weekend and I started early in the morning saturday. I cleaned walls, windows, floor and furniture at my veranda. These pictures are taken when everythin was clean and tidy. A¨s you can see someone like to rest in the furniture...




Jeg måtte også rydde og vaske litt inne, også måtte jeg handle. Grunnen til alt dette er at min sønn fylte 17 år for et par uker siden og ønsket å ha stort selskap med sin far og hans nye familie, besteforeldre, tanter og onkler, og en kusine. Siden jeg har syplassen min i et hjørne av stua (les: det meste av rommet, ihvertfall noen ganger) måtte jeg flytte en del av sysakene mine til et annet rom i anledning dagen. Skal si at det tok litt tid. Tror dessuten det er på tide å ta en liten opprydding.

Søndag morgen sto jeg opp tidlig og bakte sukkerbrød til bløtkaka, sjokoladekake og kringle. Det er bare litt av sjokoladekaka igjen nå. Kringla var fortsatt lunken når de første gjestene kom.

Then I had to do some cleaning inside too. And a bit of shoping. The reason for all this is my sons birthday party. He turned 17 a couple of weeks ago and wanted to invite his father with his new family, grandparents, aunts and uncles and a cousin for a little party this sunday.
Because my sewing space is in our livingroom I had to move most of it into another room for the day. It took some time, and I think I will have to do some tidying later...

Early sunday morning I did some baking, now only some of the chocolate cake is left.

Are skulle vært hos frisøren for lenge siden, men han bare glemmer å bestille time så nå er han virkelig langhåret. Hans søster fikk overtalt han til å la henne flette håret hans, til hele selskapets fornøyelse. Mye latter og moro, og mange som tok bilder av den nye hårsveisen.

My son should have had his hair cut weeks, or may be months ago, but seems to forget to make an appointment. The result is quite long hair, and his sister wanted to braid his hair. We all had a lot of fun over his new hairdo, an a lot of pictures were taken.


I dag morges ville jeg ta et bilde av en tue ballblom ( Trollius europaeus) i hagen min, og da var det noen som ville være med på bildet... Resten av dagen har jeg brukt til å rydde frem igjen sysakene mine og ellers har jeg slappet av. Har forresten et par historier å fortelle dere, kommer tilbake til dem senere idag eller i morgen.

This morning I wanted to take some pictures of the Globe-flower ( Trollius europaeus) in my garden. Another fury "flower" wanted to be in the picture too... The rest of the day I`ve been relaxing and have done some tidying (mostly my sewing stuff). I have a couple of stories to tell, will be back later today or tomorrow.


Take care!

No comments: