Tuesday, July 7, 2009

Netthandel / internet shopping

Her kommer bilder av mine siste innkjøp. Det hele startet med at jeg leste dette innlegget skrevet av Cathi på Quilt Obsession. Jeg så at hun hadde brukt et lilla stoff jeg har prøvd å skaffe meg. Jeg har sett en quilt i en utgave av American Patchwork and Quilting fra 2007 som jeg har veldig lyst til å lage - en gang i fremtiden. Da måtte jeg jo ta kontakt og høre om hun visste om et sted jeg kunne kjøpe dette stoffet. Dessverre gjorde hun ikke det, men det førte til en ny runde på nettet på jakt etter stoffet. Har brukt mye tid på å søke etter dette stoffet tidligere også, uten hell. Denne gangen hadde jeg lykken med meg og fant noen få nettbutikker som hadde dette stoffet på lager. Skal si jeg var rask med å bestille, og jeg bestilte fra to steder "for sikkerhets skyld". Omtrent som i reklamen "- må ha det, bare må ha det". Så nå har jeg nok av dette stoffet til å sy to slike tepper, og enda vil det være mer igjen, herlig!

Here are some pictures showing my latest puchases. It all started when I read this post at Cathi`s blogg Quilt Obsession. In one of her blocks she had used a fabric I`ve been looking for so long. I`ve seen this quilt in American Patchwork and Quilting (february 2007) that I would like to make - some time in the future. I left a comment and asked if Cathi knew where to get this fabric, but sadly she didn`t. Then I thought I had to try again searching the internet. I`ve been searching lots of hours for this fabric before, but have had no luck. This time I had luck, and found a few internet shops selling this fabric. I ordered from two of them just to be sure I got enough, and now I`ve got enough fabric to make at least two quilts like this and still there will be more fabric left.

For de som lurer; stoffet er fra P&B Textiles og heter Flora Fern 801, fargen er C - Purple. Det ser mer blålig ut på bildet enn det er i virkeligheten.

If you like to know; the fabric is from P&B Textiles and is called Flora Fern 801, the color is C - Purple. The color is a bit blue-ish in this picture.


Når jeg først var i gang med å lete etter stoffer jeg "trengte" så fant jeg noen flere..... så rart, hihi. Det er jo alltid noen fine stoffer å finne for den som er "stoff-avhengig" som undommene mine sier. Og som dere har skjønt så er jeg glad i katter, da er jo disse stoffene som skapt for meg:

When searching for fabric I "needed" I found some more.... don`t know how that is possible, LOL. There are allways lovely fabrics for a "fabric-oholic" girl. You may have guessed I love cats, then you probably understand why I like this fabrics so much:



Og som mange andre er jeg også veldig glad i sjokolade. Etter å ha sett en sjokolade-quilt i det svenske quiltemagasinet Fat Quarter fikk jeg lyst til å lage noe lignende, men jeg hadde ingen slike stoffer. Så jeg bestilte visst dette også når jeg først var i gang....

Like many of you I love chocolate. When I saw this quilt in a swedish magazine called Fat Quarter I was tempted to make something similar. I didn`t have any chocolate fabrics, but now I`ve got "a few".

Jeg går utifra at dere skjønner hva feriepengene mine er brukt til; ferien må jeg tilbringe hjemme i år. Neida, det er ikke så ille. Ja, jeg tilbringer ferien hjemme bortsett fra noen dager hos foreldrene mine, men det var planlagt slik. Siden jeg jobber fulltid synes jeg faktisk det er godt å bare ha noen rolige dager hjemme, jeg opplever ikke det til vanlig, bortsett fra helgene. Jeg skal fortsette med litt rydding i kjeller og kott, men også bruke tid ved symaskina. I dag er dag nummer 2 av 14 så dette kommer til å gå altfor fort.

You`ve probably guessed I`ll have to stay at home during my holiday this summer, I`ve spent all my money buying fabrics.... Oh no, not that bad, but I am staying at home this year, except for a few days with my parents. This was planned

Jeg skal sørge for litt tid til å slappe av på verandaen også, hvis det blir vær som passer. Kanskje må Gråpus dele litt på plassen slik at jeg kan sitte her også. Bilde ble tatt en av de riktig varme dagene, men såpass sent på kvelden at pus har kommet frem igjen fra skyggeplassen under naboens grantre.

I`m going to take som time to relaxe if the weather is good. May be pussy have to make room for me too.


3 comments:

Mona said...

Nydelig stoff du har kjøpt. Liker veldig godt lilla jeg også. Tror jeg har det stoffet i rødt hvis jeg ikke husker helt feil. Ikke bestandig jeg har oversikten over stofflageret.

Tracey said...

Hello,

I really do love all your new fabric, love the cat one`s looking forward to seeing you use all this great fabric,

( Oh im not flowerpebble anymore blog went wrong ) got this new one now,

Take care

Tingelingeling said...

Det er alltid morro å finne stoff man ønsker seg på nettet! Disse var veldig fine! Jeg har også kattestoffet som venter på et eller annet...
Du er sikkert klar over http://www.quiltshops.com/
som du kan søke etter omtrent alt i?
Den bruker jeg og finner nesten i meste laget...
Ha en fin ferie!!