Wednesday, July 21, 2010

Etter-bilder av hagen / The garden after removing some bushes

I dette innlegget fortalte jeg at jeg hadde fått hjelp til å fjerne noen gamle busker og slå gresset som hadde vokst seg altfor langt. Her kommer noen bilder for å vise hvordan hagen ser ut nå.

In this post I told you I got some help to move some old bushes. Here are some pictures to show you my “new” garden.

For å se hvordan det så ut før kan du gå til dette innlegget fra i fjor sommer. Bilde 2 og 3 viser tre av de fire buskene vi fjernet, samt et av furutrærne som vi fjernet de nederste greinene på. Klikk på bildene hvis du vil se dem i større format.

To see how it looked before you have to go to this post from last summer. Picture 2 and 3 from the top shows tree of the bushes we removed and one of the pines we removed some some branches from. Click the pictures to make them larger.

Her sto det tidligere tre Sibirkornell, men de var angrepet av sopp og måtte fjernes.

Three red-barked doogwoods used to be here, but they had got some kind of fungal disease and had to be removed.

etter hageoppryddinga 4

Her sees det ene furutreet helt bakerst i bildet.Tidligere var det greiner helt ned til bakken. Det gjorde det vanskelig å klippe plenen rundt treet. Jeg var skeptisk til å fjerne greinene, men lot meg overtale. Og jeg ble faktisk fornøyd med resultatet.

In this picture you can see one of the pines far behind. We removed some of the lower branches because it was too difficult to mow the lawn around it.

etter hageoppryddinga 2

Helt til høyre sees så vidt stubben som står igjen etter “tuntreet” mitt. Jeg vet ikke sikkert hva det var siden det sto her da jeg kjøpte huset, men jeg tror kanskje det var en eller annen sort Leddved (Lonicera). Uansett hva det var så var det noe kattene likte godt, de klorte opp stammen så det hang lange “tråder” av barken. Kan sees på dette bildet fra innlegget i fjor. Der kan dere også se hvordan den andre furua så ut før de nederste grenene ble fjernet .

To the right you can se what is left of one of the bushes. I don`t know what kind it was, but I think it might have been some kind of Honeysuckle (Lonicera). Whatever it was, the cats loved it. They liked to sharpen their claws on it. You can see it in this picture from last year. Behind is the other pine. You can see how it looked before in the same picture from last year.

etter hageoppryddinga 3

Nærbilde av samme furua som på bildet over.
Closeup of the pine in the picture above.

etter hageoppryddinga 5

Plenen ser litt “pjuskete” ut fordi gresset var så langt at vi brukte en motor-ljå til å slå det med. Ble mye bedre etter en runde med den nye plenklipperen.

I neste innlegg skal dere få se noen bilder fra ferien vår.

In my next post I`ll give you some photos from our vacation.


1 comment:

Tracey said...

Looking great your garden, mine is in need of some care but weather not been too great for me to do it
Take care