Tuesday, December 9, 2008

Hva lager man i bryllupspresang i løpet av en måneds tid? /What to make for a wedding present in a few weeks?

Noen jeg kjenner skal gifte seg - veldig snart. Reiser bort og gifter seg i forbindelse med julen og kommer hjem i slutten av januar. Jeg rekker ikke å lage noe før avreise, det er helt umulig. Vil gjerne ha noe ferdig til januar, men jeg vet ikke helt hva. Jeg har hverken tid eller mulighet til å gå løs på et altfor stort prosjekt. Så en gang et bilde av et Velkommen-teppe til å henge på veggen. Kanskje er det noe jeg kan rekke å lage. Siden hun er katolikk har jeg også tenkt på muligheten av å lage et engle-stitchery, men jeg kjenner henne ikke så godt at jeg vet om noe slikt vil falle i smak. Har du et godt forslag til meg så blir jeg veldig glad, værsåsnill å legge igjen en liten kommentar.

Someone I know is going to get married - soon, very soon. Going away for christmas, getting married and comming home in the end of january. I want to make a gift, but it`s impossible to get something finished before the wedding. I would love to finish the gift whitin january, therefore I can`t make something big. I`m thinking of making a Welcome wallhanging for them. Saw one in a magazine a couple of years ago, still have a picture in my head, and I think I`ve got the magazin somewhere too. Also think I could make a wallhangin with an angel stitchery, but I don`t know the bride well enough to know if she would like it. Please, if you have a suggestion for anything quick to make leave me a comment to let me know.


Earlier tonight I went outside to take some pics of the snow in the dark. Didn`t manage to take the best pics, they all is blurry, but I`ll show you the best one. It show part of my neighbours garden.


Tidligere i kveld var jeg ute en tur for å prøve å ta noen bilder av omgivelsene i snø og mørke. Bildene ble ganske uklare, det over er det best. Viser en liten bit av naboens hage, sett fra min side av gjerdet.

Resten av kvelden har jeg sittet foran TV-en og strikket på et nytt par tøfler som de på bildet nedenfor, bare i limegrønt istedt for hvitt. Sysøster Mette har sagt at hun vil ha dem så de må nok toves litt kraftig, jeg strikker nemlig herrestørrelsen,.....

The rest of the evening I`ve been watching TV and knitting. I`m knitting another pair of these, but in lime green instead of white.


That is all for now, see you later....



2 comments:

Tina said...

Hei Laila! Du lurtar på de grisene jeg har brukt på gryteklutene. Det er et stoff som jeg har kjøpt og klippet opp. Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte det for det har ligget et par år. Det var ikke i en quiltebutikk men en vanlig gardin foretning (tror jeg). Du får kikket rundt og se om du kommer over det en eller annen plass. Tina

Elisabeth Augusta said...

Jeg ville ikke satset på et velkommenteppe uten at jeg vet at de ønsker seg det, tror jeg. Hva med to sofaputetrekk eller en løper?