Sunday, December 14, 2008

Ingen kunder i julebua i dag / No customers today

Jeg har brukt dagen på å sy denne løperen. Håpet å få den ferdig til vi skulle åpne bua klokken 18, og det greide jeg såvidt. Kom litt sent til bua, men Mette, Hege og Inger var der så det var ikke noe problem. To bilder for å vise begge endene.


Today I have been sewing. Wanted to make this tablerunner to bring with me to Mette`s little cottage for the christmas sale. Open 6 - 8 pm today, I came a bit late because I had to finish the tablerunner. Not necessary to hurry because Mette, Hege and Inger were already there. I took these photos before I left home, showing both ends because they are different.

Vi har ikke hatt noe storinnrykk av kunder noen av dagene, men minst en kunde hver dag hittil. I dag var det nok andre butikker som hadde fanget folks oppmerksomhet og penger for ingen kom innom. Vi hadde ikke bestemt flere dager åpent, men ble enige om å holde åpent en dag til; på onsdag åpner Mette allerede kl 12. og så holder vi åpent til kl 21. De av oss som må på jobb kommer til bua så fort vi kan etterpå.

Not too many customers so fare, but at least one customer every day unntil today. Today other shops took the customers away from us, I think. Today was planned to be the last day of our christmas sale, but we decided to try another day. Wednesday Mette will open at noon and the rest of us will join her when we are back from work. We plan to stay there till 9 pm.

Slik så bordet i bua ut idag / This is how the table looked today:


I går var min datter og hennes tante og kusine i Drammen. De beøkte Stoff og stil for å kjøpe stoff til en ny kjole. For ca 260 kroner fikk de et nydlig rødt stoff til kjolen, for, blonder og silkebånd. Min datter har tegnet kjolen selv og hennes tante ssom er utdannet innen konfeksjonssøm skal sy den. Jeg er ikke betrodd, og synes egentlig det er greit. Hvis jeg får lov skal jeg vise dere bilder av kjolen når den er ferdig en gang på nyåret.

Yesterday my daughter and her aunt and cousin went to Drammen, to Stoff og Stil to buy fabric for my daughters new dress. She got a lovely red fabric, lining fabric, lace and ribbons at a really nice price. My daugther has designed the dress and her aunt is going to make it. If I`m allowed I will take photos to show you when it is finished.

Min sønn og jeg benyttet dagen til julegaveinnkjøp, han fikk ordnet alle julegaver han skal gi bort, og jeg fikk ordnet noen små ærender på samme turen. Mine siste gavekjøp håper jeg å gjøre i morgen etter jobb.

My son and I did some shopping, he now has all the christmas presents he is giving away in his room, waiting to be wrapped. I hope to do the last of my shopping after work tomorrow.



1 comment:

Maggi said...

The table runners are beautiful. You look to have lots of good things on your sales table.