Sunday, January 16, 2011

Januarsalg og handletur med to av sysøstrene / Sale and shoppping with two of the sewing sisters

I går var Inger, Lisbeth og jeg på handletur på Sy-sammen. Der er det januarsalg for tiden og mange stoffer selges til 50,- eller 70,- kroner for meteren. Da må man jo benytte muligheten.....
Dette er det som ble med meg hjem. Jeg "hjalp" Karin på Sy-sammen med¨å tømme hele 3 stoffruller (den ene var ikke på salg engang, men må man så må man, hihi)

Yesterday my friends and sewing sisters Inger and Lisbeth went for som shopping at our local quiltshop Sy-sammen. They are having a january sale and we wanted to take a look. Quilting fabrics at low prizes are always welcome.
This is what came home with me. I bought the bolt-end of three of these fabrics (and one of them was not even on sale....)

Disse stoffene har jeg hatt lyst på lenge, men klart å stå over fordi jeg ikke har hatt noen bestemt plan for dem. Men når de er på salg til 50,- pr meter så kjøpte jeg likegodt resten av rullen av de to lyse, og en meter av det mørkeste. Så får vi se hva det kan bli av dem, jeg har noen ideet som spinner rundt i hodet.
I've been wanting to buy these fabrics for a long time, and now I got them at a very nice price.
 I've got a lot of purple fabric, but most of them are medium or dark. Now I've got at least 2 metres of light purple fabric too...
 These two fabrics were not on sale but I had to have them...
I had to have two patterns and some notions too




1 comment:

Sissel`s syglede said...

Slike handleturer kan jeg like ja. Ser ut til at du har gjort en real god fangst. Lilla er en farge jeg er svak for å disse stoffene var vakre.